Pazartesi, Ağustos 31, 2015

Köprüden Önce Son Çıkış.. (Otuz)



Ben de aynı kalmadığıma ve kalmayacağıma göre, herhangi bir zaman diliminin bir yerlerinde benimle de ilgili bir son kare var. Ve istiyorum ki o son kareye kadar benimle bu sefil hayatı paylaşacak, sonunda da beni  hatırlayacak o en sevdiğim olsun.

bir bulut geçse
şimdi üzerimizden,
tam da birbirimize
sıkı sıkı sarılmışken.

saklasa mesela güneşi,
üzerine iki damla
yağmur yağdırsa.
sonra kaçsak seninle,
bir sundurmanın
altına sığınsak.

sarıp sarmalasam
öpsem gözlerinden.
'korkma" desem,
“korkma ben varım yanında.”
rahatlasan,
başını omzuma yaslasan.

sonra bir gökkuşağı
çıksa ardından,
geçip gitse üzerimizden.
tam da birbirimize
yeni sarılmışken.

açsa bütün renklerini
gösterse tek tek.
içlerinden biri
-mesela turuncu-
gelip sarsa seni.
güneş gibi açsan,
parlasan, ısıtsan...
ve "korkma" desen,
“korkma ben varım;
bu aydınlık ikimize de yeter.”

tutuşsak elele
yürüsek uzaklara...
önce ruhumuz
sonra yalnızlığımız
birleşse tek vücutta
ışığa karışsak
hâttâ ışığın kendisi olsak
ve takılsak
bir bulutun peşine...

rüya bu ya,
keşke birlikte görsek..

Bu şiiri de ona yazdım, verdim de.. Yazdıklarımı çok seviyor, daha çok yazmam konusunda ısrarla teşvik ediyor ama bende bir sorun var. Şu yaştan sonra şair olmak istemiyorum. Beğenmediğimden değil de, ne gerek var. Hani bir redaktör gelip “ver elindekilere bir göz atalım” dese, en azından üç kitaplık şiir çıkar evden o ayrı. Ancak, bu bana çocukları yapıp yapıp kapının önüne atmak gibi geliyor. Arada bir yazarım, ama sadece ona.. Daha adını bile söylemedim değil mi ? Peki, Edebiyat tarihçilerine araştırma konusu olmadan açıklık kavuşturalım meseleye, adı Özgü. Ne güzel, sadece bir harf eksiğim.


Lafı daha çok uzatmayacağım, bugün benim doğum günüm. Doğum günlerinden de, hatırlattıklarından da pek hazzetmem herkes bilir. Fakat bu yıl yanımda Özgü olduğu için bir ayrıcalık yaptım. Bu akşam bana bir sürpriz yapacakmış, merak içinde bekliyorum evde. Diğer yandan ben de onun için bir sürpriz hazırladım, onun da bundan haberi yok. Bir haftadır evin türlü yerlerinde bulamasın diye saklıyorum. Bakalım yüzüğü görünce tepkisi ne olacak, yüzü nasıl bir şekil alacak… 

Çok heyecanlıyım.


 devam edecek... 


Hiç yorum yok: